Tuesday, March 20, 2012

FESYEN TUDUNG nowadays

Bismillahirrahmanirahim
Assalamualaikum and hello everyone.. : )
Apa habaq semua???harap2 semuanya berada dlm keadaan sihat dan hepi selalu..

Alhamdulilah..dapat jugak saya menaip utk blog sy kali ni..
Punyalah sibok memanjang, sampai xdak masa nak buat benda2 lagha (nampak sgt menipu),,
ok la..memandangkan sy dah curi masa saya utk belajar,
so...saya nak share something la ngan anda-anda semua...

Berdasarkan tajuk post saya pada kali ini (skemanya ayat, boleh masuk darjah 6 balik)...
FESYEN TUDUNG...
mmmm....sebenarnya sy bukan nak buat tutorial cara berfesyen dengan tudung ke ape...
cumanya...style tudung nowadays...
kalau anda-anda perasan...(especially for ladies)
tudung sekarang banyak amek style lama-lama..
kalau sebelum ni popular la ngan tudung mangkuk (tudung ariani tue)
tapi skrang org dah start pakai tudung bawal...tudung bawal yang kosong..
yang mana kalau mak saya tengok dia akan cakap sy ni ketinggalan zaman atau x pandai nak bergaya ke apa...but itu adalah trend anak-anak mudi-mudi sekarang...
for the first, saya pon pikir mcm tu jugak..asal nak pakai tudung bawal kosong..tp last-last sy plak yang join group beli tudung bawal kosong...
it's look simple and suitable for us as a student...ye la kan, nak g klass je..bukannye nak g dinner ke ape nak pakai blink-blink shiny gitu kan..
then, skrang ni..dari bawal kosong..dia buat ada 2 tones and 3 tones of colour..
memang look nice and klu pakai ngan baju kurung...memg look sweet sgt.. : )
n kalau korang nak beli pon,harga dia memg ok..murah..memg affordable la..
dulu klu 1 tone of colour dpt la harga around 10 ringgit but now u can get the price around 6 to 7 ringgit..
so, memang berbaloi la sgt-sgt..( mcm aku yang jual tudung plak)..

Hahaha..ok la,
saya kat sini bukannya nak promote suruh beli tudung ke ape...
but ape yang saya nak cakap kat sini..
kita ni as a muslimah kena la tau yang kita ni kena la lindung kepala kita daripada dilihat org yang bukan mahram ngan kita..bukan setakat kepala n rambut je kena lindung but seluruh anggota badan kecuali tapak tangan n muka ja kan...??
sy xde la nak bagi tazkirah ka apa..sebab saya akui saya masih ada banyak lack yang saya..
saya xde la menutup aurat dengan sempurna..n saya akui itu..
and saya sekarang cuba untuk ubah perlahan-lahan..
biarlah benda tu saya buat dengan konsisten..sebab nanti saya xnak saya terbabas..
sebenarnya apa yang saya taipkan ni sebenarnya saya cakap untuk diri saya sendiri..
supaya diri saya sentiasa ingat..yang saya ni HAMBA ALLAH..
saya hanyalah menumpang je hidup di dunia ni..
so, saya harap diri saya akan dapat berubah ke arah yang lebih baik..
sebab pemakaian yang sempurna, yang terbaik ialah pemakaian yang menutup aurat yang mengikut syarak..
semoga saya dan sahabat-sahabat lain dapat mengubah diri, penampilan diri ke arah yang lebih baik....InsyaAllah....

Sekian.....itu sahaja  bebelan coretan sy pada kali ini  : )
wassalam

No comments:

Post a Comment