Tuesday, March 27, 2012

Minat n cita-cita

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum and a hepi-hepi good day guys  :))
Moga semuanya berada dlm keadaan sihat and ceria-ceria selalu  :)

Arini saya nak tanya anda something..n mungkin awak boleh jawab utk diri awk sendiri je kot...
soklan ni selalunya utk budak-budak U..budak lepasan SPM (budak dlm kata lain yg lebih sopan is student)
korang prasan x yang korang punya ambition masa kecik-kecik dulu sama x dengan kos yang korang amek or bakal amek masa kat U ni...
jeng...jeng..jeng...hehehehe....
kalau anda di kalangan yang ambition korg tu sama ngn apa yg korg amek sekarang..u are the lucky one la..
ye la kan..bukan senang nak konsistenkan cita-cita tu...hehehe
even saya ni...lagi la..cita-cita beribu...setiap kali masuk tahun baru mesti tukar cita-cita...
bila pikir-pikir balik..kenang balik kenangan masa kecik dulu..memang ase nak tergelak je..
dulu kan..saya pernah cita-cita nak jadi kerani la..polis..angkasawan..jurujual..hahaha...n yang paling best pramugari..hahaha...itu la angan-angan saya waktu kecik...xpernah la plak terpikir nak jadi pharmacist ni..
tapi last-last..rezeki saya dengan farmasi...walaupun sebenarnya family saya nak saya jadi doktor..tp saya bersyukur dengan apa yang saya dapat...

Sebenarnya, apa yang awak dapat sekarang ni adalah rezeki awak..mungkin kos tu sesuai ngan awak sebab kelayakan awak..so, apa-apa kos yang awak dapat..cubalah bersyukur dan percaya yang rezeki anda...sebenarnya klu cakap pasal minat..seriously,,xpernah wujud dalam kepala otak saya nak amek farmasi..klu org cerita pasal farmasi ni best ke ape ke...saya selalu buat xtau je...last-last saya terpilih farmasi masa nak isi upu tu...

mmm..nak tau nape saya amek farmasi...padahal saya xpenah terpikir langsung pasal farmasi..apatah lg nak amek n blajar n keje insyaAllah dalam kos ni...
sebabnya...sebabnya saya nak bahagiakan ibu saya...ayah saya...mak sedara,ayah sedara,atuk n semua la.senang crita...
klu x kan diorg suruh sy amek medik..tp sy sebenarnya memang xnak medik..atas saranan mereka..saya amek la..tp bukan 1st or 2nd choice..sebab both of it sy apply cikgu fizik tp xdpt interview..mm..bukan rezeki sy nak jadi cikgu fizik..
sy ada apply n dpt la kejuruteraan kimia kat usm..tp mak sy xbg..so sy tolak..
dia kata amek kos y keje kat hospital..then,,masa apply upu..xtau nape..sy isi farmasi as my 1st n 2nd choice..pastu baru medic n lain2..mmm,,jodoh sy dengan farmasi...lagipun yang penting berkat mak ayah..biar la xminat..sebab semua tu akan bercambah nanti..(itu apa yang saya pikir la)

Sebenarnya agak lama la jugak sy nak terima apa yg sy belajar sepanjang menjadi pelajar farmasi..stakat ni..alhamdulilah..slow-slow berminat dengan farmasi..n sy harap sgt-sgt saya dan kwan2 berjaya dlm kos ni n dpt grad on time insyaAllah..


okey la..sy rasa stakat tu je kot perkongsian sy kali ni..sy harap apa yang kita blajar selama ni mendapat keberkatan dan keredhaan dari Allah...percaya dengan rezeki Allah..sesungguhnya kita xtau kadang-kadang yang buruk itu mungkin baik bagi kita..so,klu anda rasa anda selalu dapat benda or perkara yang tak diingini tu berlaku pada anda..Percayalah..semua tu sebenarnya terbaik utk anda..



sekian...............wassalam..

No comments:

Post a Comment